Zajęcia Wakacyjne!

 Wakacje to długo wyczekiwany i uwielbiany przez dzieci czas zabawy, przygód oraz odpoczynku od obowiązków szkolnych. Mamy tego pełną świadomość dlatego starannie przygotowujemy naszą ofertę chcąc zapewnić naszym podopiecznym niezapomniane chwile. Więcej wolnego czasu to więcej radości z konstruowania i programowania, dlatego dzieci będą m.in. realizować swoje pomysły na roboty. Podczas zajęć uczestnicy będą mieć do dyspozycji specjalne zestawy edukacyjne Lego Mindstorms Ev3, Lego WeDo, bezprzewodowe moduły i serwomechanizmy lego technic. Dla naszych młodych inżynierów przygotowaliśmy 3 poziomy zaawansowania dopasowywane indywidualnie do każdego z uczestników.

 

Nowy Sącz:

Biblioteka Publiczna w Nowym Sączu oddział dla dzieci ul. Lwowska 21, <sprawdź na mapie>

Terminy: 8 do 12 lipca 2019 codziennie w blokach 3 godzinnych, od godz. 8:00 do 11:00 -grupa do 16 os

oraz 5 do 9 sierpnia 2019 codziennie w blokach 3 godzinnych, od godz. 8:00 do 11:00 -grupa do 16 os


 Organizator zapewnia:

-Zestawy edukacyjne LEGO EV3

-Akumulatory do zestawów LEGO

-Laptopy

-Specjalnie przygotowany program edukacyjny

-Instrukcje dla kursantów -Opiekę wykwalifikowanych instruktorów

-Dyplomy dla uczestników 

Potwierdzeniem zapisu jest przelanie opłaty w wysokości 250 zł na konto nr: 70 1950 0001 2006 0450 0849 0002

Tytuł: Nowy Sącz Wakacje 2019 Imię Nazwisko dziecka

I przesłanie potwierdzenia przelewu na adres: adam.michalik@warsztatyrobotow.pl 


Cena: tylko 250 zł/ cały tydzień !

Liczba miejsc ograniczona!


Plan Tygodnia:

1. Co to jest robotyka
Wprowadzenie: Robotyka, co to jest, gdzie się stosuję, jakie dziedziny nauki w sobie zawiera. Omówienie pojęcia momentu obrotowego, jak wpływa długość ramienia na odległość osiągniętą przez kulkę wystrzeloną przez robota. Pojęcie prądnicy i silnika, powstawanie
prądu elektrycznego oraz jego wykorzystanie. Zastosowanie czujnika dotyku (można wykorzystać w katapulcie jako wyzwalacz).
Programowanie: podstawowe zasady i elementy programowania robotów LEGO (pętle, switch itd.), programowanie napędów (zmiana mocy na silniku) wykorzystanie czujnika dotyku.
Roboty: Easyboot, pojazd ręczny, handshooter, Katapulta- zawody w strzelaniu kulkami na odległość.
Zawody: Strzelanie kulkami na odległość ( ewentualnie strzelanie do celu)
2. Roboty z Filmów i pojazdy
Wprowadzenie: Jakie są znane roboty z filmów, maszyny, urządzenia pojazdy gadgety występujące w filmach (spiderman, transformers itd.). Zasada działania i wykorzystanie
czujnika podczerwieni, wykorzystanie czujnika podczerwieni jako czujnika odległości (jak działa, gdzie w życiu codziennym możemy spotkać się z takim czujnikiem ( pilot tv, bariery
optyczne itd.) Gdzie w przyrodzie możemy zobaczyć podobne zachowania np. nietoperze ( tu raczej czujnik ultra dźwiękowy, można o tym wspomnieć, podobna zasada działania-odbijanie fal od przeszkody i pomiar czasu od wysłania do powrotu).
Program: Programowanie z wykorzystaniem czujnika podczerwieni/ultradźwiękowego,
omijanie przeszkód, reakcja na przeszkodę ( podnoszenie rąk, wydanie dźwięku, wyświetlenie grafiki na ekranie itd.)
Roboty: Walle, wyścigówka, ciągnik z przyczepą, multibot
Zawody: Testowanie robotów, zadania do wykonania w programie.
3. Walki Robotów
Wprowadzenie: Przedstawienie koncepcji walk robotów, kto zostaje zwycięzcą. Zachęcenie do budowania broni własnego pomysłu, podpowiedź w jaki sposób najlepiej zbudować broń Zasady walk robotów
Program: Sterowanie z pilota lub komputera (NXT 2.0). Programowanie dla grup, które skończyły roboty i budowę broni, zadania typu: jazda po kwadracie, ósemki itd.
Roboty: podstawa łazika.
Zawody: walki robotów

4.Giga roboty
Wprowadzenie: Dzień kulminacyjny, budujemy największe roboty LEGO, wprowadzenie jak działają poszczególne roboty.
Program: Kursanci programują roboty przy pomocy instruktorów, w razie potrzeby lub braku czasu można wykorzystać gotowe programy LEGO.
Roboty: Alfa Rex, Skorpion, Wąż
Zawody: Testowanie robotów.
5. Zwierzęta
Wprowadzenie: Pogadanka na temat zwierzą, jakie występują w Polsce i na świecie. Rozmowa na temat robotów powstałych na bazie budowy i zachowania zwierząt,
podobieństwa i różnice (np. roboty kroczące, roboty pływające drony itd.) Gdzie można jej wykorzystać np. wojsko, zdjęcia lotnicze, badania przyrodnicze itd.
Program: Programujemy roboty z wykorzystaniem dotychczas poznanych elementów zawartych w robotach, podsumowanie zdobytej wiedzy.
Roboty: grzechotnik, kaczka, piesek, ryba, lama
Zawody: Rozdanie dyplomów dla uczestników