Tu nas znajdziesz !

 

Nowy Sącz:

Biblioteka Publiczna w Nowym Sączu oddział dla dzieci ul. Lwowska 21, <sprawdź na mapie>

Terminy: Każda sobota  w godz. 9:00 do 11:00 -grupa do 16 os (Grupa od 5-16 lat WeDo +EV3) 

Zapisy: 18-441-37-10


Gorlice:

Gorlickie Centrum Kultury ul. Józefa Michalusa 4 , <sprawdź na mapie>

Terminy: Piątek godz. 16:00-18:00  -grupa do 16 os (Grupa od 5-16 lat WeDo +EV3) 

Zapisy: 18-353-56-95

Koszt: to tylko 20 zł za godzinę! (zajęcia odbywają się w blokach dwugodzinnych)

Liczba miejsc ograniczona!

 Zapewniamy:

-Zestawy edukacyjne LEGO EV3

-Akumulatory do zestawów LEGO

-Laptopy

-Specjalnie przygotowany program edukacyjny

-Instrukcje dla kursantów -Opiekę wykwalifikowanych instruktorów


Czego się dowiesz na naszych zajęciach ?:

1. Co to jest robotyka
Wprowadzenie: Robotyka, co to jest, gdzie się stosuję, jakie dziedziny nauki w sobie zawiera. Omówienie pojęcia momentu obrotowego, jak wpływa długość ramienia na odległość osiągniętą przez kulkę wystrzeloną przez robota. Pojęcie prądnicy i silnika, powstawanie
prądu elektrycznego oraz jego wykorzystanie. Zastosowanie czujnika dotyku (można wykorzystać w katapulcie jako wyzwalacz).
Programowanie: podstawowe zasady i elementy programowania robotów LEGO (pętle, switch itd.), programowanie napędów (zmiana mocy na silniku) wykorzystanie czujnika dotyku.
Roboty: Easyboot, pojazd ręczny, handshooter, Katapulta- zawody w strzelaniu kulkami na odległość.
Zawody: Strzelanie kulkami na odległość ( ewentualnie strzelanie do celu)
2. Roboty z Filmów i pojazdy
Wprowadzenie: Jakie są znane roboty z filmów, maszyny, urządzenia pojazdy gadgety występujące w filmach (spiderman, transformers itd.). Zasada działania i wykorzystanie
czujnika podczerwieni, wykorzystanie czujnika podczerwieni jako czujnika odległości (jak działa, gdzie w życiu codziennym możemy spotkać się z takim czujnikiem ( pilot tv, bariery
optyczne itd.) Gdzie w przyrodzie możemy zobaczyć podobne zachowania np. nietoperze ( tu raczej czujnik ultra dźwiękowy, można o tym wspomnieć, podobna zasada działania-odbijanie fal od przeszkody i pomiar czasu od wysłania do powrotu).
Program: Programowanie z wykorzystaniem czujnika podczerwieni/ultradźwiękowego,
omijanie przeszkód, reakcja na przeszkodę ( podnoszenie rąk, wydanie dźwięku, wyświetlenie grafiki na ekranie itd.)
Roboty: Walle, wyścigówka, ciągnik z przyczepą, multibot
Zawody: Testowanie robotów, zadania do wykonania w programie.
3. Walki Robotów
Wprowadzenie: Przedstawienie koncepcji walk robotów, kto zostaje zwycięzcą. Zachęcenie do budowania broni własnego pomysłu, podpowiedź w jaki sposób najlepiej zbudować broń Zasady walk robotów
Program: Sterowanie z pilota lub komputera (NXT 2.0). Programowanie dla grup, które skończyły roboty i budowę broni, zadania typu: jazda po kwadracie, ósemki itd.
Roboty: podstawa łazika.
Zawody: walki robotów

4.Giga roboty
Wprowadzenie: Dzień kulminacyjny, budujemy największe roboty LEGO, wprowadzenie jak działają poszczególne roboty.
Program: Kursanci programują roboty przy pomocy instruktorów, w razie potrzeby lub braku czasu można wykorzystać gotowe programy LEGO.
Roboty: Alfa Rex, Skorpion, Wąż
Zawody: Testowanie robotów.
5. Zwierzęta
Wprowadzenie: Pogadanka na temat zwierzą, jakie występują w Polsce i na świecie. Rozmowa na temat robotów powstałych na bazie budowy i zachowania zwierząt,
podobieństwa i różnice (np. roboty kroczące, roboty pływające drony itd.) Gdzie można jej wykorzystać np. wojsko, zdjęcia lotnicze, badania przyrodnicze itd.
Program: Programujemy roboty z wykorzystaniem dotychczas poznanych elementów zawartych w robotach, podsumowanie zdobytej wiedzy.
Roboty: grzechotnik, kaczka, piesek, ryba, lama
Zawody: Rozdanie dyplomów dla uczestników