Ferie Zimowe to długo wyczekiwany i uwielbiany przez dzieci czas zabawy, przygód oraz odpoczynku od obowiązków szkolnych. Mamy tego pełną świadomość dlatego starannie przygotowujemy naszą ofertę chcąc zapewnić naszym podopiecznym niezapomniane chwile.

Zapraszamy na fantastyczną przygodę podczas ferii !

 

Nowy Sącz:

Biblioteka Publiczna w Nowym Sączu oddział dla dzieci ul. Lwowska 21, <sprawdź na mapie>

Terminy: 3-7 LUTEGO 2020 w godz. 8:00 do 11:00 -grupa do 16 os (Grupa od 5-16 lat WeDo +EV3) 

Zapisy: 18-441-37-10


Gorlice:

Gorlickie Centrum Kultury ul. Józefa Michalusa 4 , <sprawdź na mapie>

Terminy: 27-31 STYCZNIA 2020 godz. 13:00-16:00  -grupa do 16 os (Grupa od 5-16 lat WeDo +EV3) 

Zapisy: 18-353-56-95

Koszt: to tylko 250 zł za CAŁY TYDZIEŃ (5 dni)!

Liczba miejsc ograniczona!

Organizator zapewnia:

-Zestawy edukacyjne LEGO EV3
-Akumulatory do zestawów LEGO
-Laptopy
-Specjalnie przygotowany program edukacyjny
-Instrukcje dla kursantów
-Opiekę wykwalifikowanych instruktorów

 

Tematyka:

1. Co to jest robotyka
Wprowadzenie: Robotyka, co to jest, gdzie się stosuję, jakie dziedziny nauki w sobie zawiera. Omówienie pojęcia momentu obrotowego, jak wpływa długość ramienia na odległość osiągniętą przez kulkę wystrzeloną przez robota. Pojęcie prądnicy i silnika, powstawanie prądu elektrycznego oraz jego wykorzystanie. Zastosowanie czujnika dotyku (można wykorzystać w katapulcie jako wyzwalacz).
Programowanie: podstawowe zasady i elementy programowania robotów LEGO (pętle, switch itd.), programowanie napędów (zmiana mocy na silniku) wykorzystanie czujnika dotyku.
Roboty: Easyboot, pojazd ręczny, handshooter, Katapulta- zawody w strzelaniu kulkami na odległość.
Zawody: Strzelanie kulkami na odległość ( ewentualnie strzelanie do celu)

2. Roboty z Filmów i pojazdy
Wprowadzenie: Jakie są znane roboty z filmów, maszyny, urządzenia pojazdy gadgety występujące w filmach (spiderman, transformers itd.). Zasada działania i wykorzystanie czujnika podczerwieni, wykorzystanie czujnika podczerwieni jako czujnika odległości (jak działa, gdzie w życiu codziennym możemy spotkać się z takim czujnikiem ( pilot tv, bariery optyczne itd.) Gdzie w przyrodzie możemy zobaczyć podobne zachowania np. nietoperze ( tu raczej czujnik ultra dźwiękowy, można o tym wspomnieć, podobna zasada działania-odbijanie fal od przeszkody i pomiar czasu od wysłania do powrotu).
Program: Programowanie z wykorzystaniem czujnika podczerwieni/ultradźwiękowego, omijanie przeszkód, reakcja na przeszkodę ( podnoszenie rąk, wydanie dźwięku, wyświetlenie grafiki na ekranie itd.)
Roboty: Walle, wyścigówka, ciągnik z przyczepą, multibot
Zawody: Testowanie robotów, zadania do wykonania w programie.

3. Walki Robotów
Wprowadzenie: Przedstawienie koncepcji walk robotów, kto zostaje zwycięzcą. Zachęcenie do budowania broni własnego pomysłu, podpowiedź w jaki sposób najlepiej zbudować broń
Zasady walk robotów
Program: Sterowanie z pilota lub komputera (NXT 2.0). Programowanie dla grup, które skończyły roboty i budowę broni, zadania typu: jazda po kwadracie, ósemki itd.
Roboty: podstawa łazika.
Zawody: walki robotów

4. Giga roboty
Wprowadzenie: Dzień kulminacyjny, budujemy największe roboty LEGO, wprowadzenie jak działają poszczególne roboty.
Program: Kursanci programują roboty przy pomocy instruktorów, w razie potrzeby lub braku czasu można wykorzystać gotowe programy LEGO.
Roboty: Alfa Rex, Skorpion, Wąż
Zawody: Testowanie robotów.

5. Zwierzęta
Wprowadzenie: Pogadanka na temat zwierzą, jakie występują w Polsce i na świecie. Rozmowa na temat robotów powstałych na bazie budowy i zachowania zwierząt, podobieństwa i różnice (np. roboty kroczące, roboty pływające drony itd.) Gdzie można jej wykorzystać np. wojsko, zdjęcia lotnicze, badania przyrodnicze itd.
Program: Programujemy roboty z wykorzystaniem dotychczas poznanych elementów zawartych w robotach, podsumowanie zdobytej wiedzy.
Roboty: grzechotnik, kaczka, piesek, ryba, lama